Brak zainstalowanej wtyczki FLASH.
Aby pobrać najnowszą wersję Adobe Flash Player kliknij link: Pobierz wtyczkę
Tu jesteś: ikona Archiwum ikona Rok 2015

Warto zobaczyć

Archiwum - 2015

29-30.11.2015

Jarmark świąteczny

Koło Gospodyń Wiejskich zorganizowało 2-dniową wycieczkę do Norymbergii. Zwiedzanie zaczęliśmy od serdecznego przyjęcia przez przedstawicieli „Lebkuchen Schmidt”, największa firma na świecie produkcji pierników świątecznych na Święta Bożego Narodzenia. Z tej okazji mogliśmy zakupić pyszne ciasteczka w cenach promocyjnych. Zwiedziliśmy muzeum Komunikacji w którym zobaczyliśmy pierwszy pociąg w Europie na linii Norymbergia-Fürth z 1835r., a także postęp w rozwoju Komunikacji linii kolejowych w całej Europie m.in. trasa kolejowa Olza-Pszów. W dalszym zwiedzaniu zabytków miasta podziwialiśmy budowle starej Norymbergii, zamek, mury obronne, kościoły i dużo innych zabytków. Zaś z młodszej historii Norymbergii zwiedziliśmy sąd Norymberski w którym odbył się proces dygnitarzy hitlerowskich. Następnie tereny „Dutzentaich” miejsc zjazdów partii hitlerowskich. Po południu zaczęła się atrakcja wyjazdu do późnych godzin wieczornych – Jarmark świąteczny. W pięknym nastroju i scenerii świątecznej było czym oko pocieszyć, popatrzeć na stragany, popijając pysznego grzańca i zajadać słynne kiełbaski norymberskie z pieczonymi kasztanami i migdałami i nie tylko. Historie Norymbergii rzetelnie i fachowo poznaliśmy pod przewodnictwem Anny Skupień.